Stedentrip in Azië

Later dan de bedoeling was, is hier eindelijk mijn blog over Kuala Lumpur. Ik heb een paar dagen doorgebracht in deze stad omdat er vanaf het vliegveld een rechtstreekse verbinding met Amsterdam is.

Untitled

Nou heb ik geklaagd over de hitte in Bali en dacht dat het niet erger kon. Zoals je nu onderhand wel aan voelt komen, ja het kan vele malen erger. Het was dagelijks 33 graden zonder de verkoeling van een zwembad of zee op te kunnen zoeken. Gelukkig zijn ze in de stad dol op grote winkelcentra met airconditioning. Ik heb meerdere uren in winkelcentra gespendeerd omdat het buiten niet uit te houden hield.

Untitled

Alsnog had ik meer dan genoeg tijd om de highlights zoals de Petronas Towers, de eettentjes straat Jalan Alor, en de Batu grotten te bekijken. Kuala Lumpur is een interessante mix van culturen, met Chinese tempels, moskeeën en kerken verspreid door de stad. Helaas was het gebied waar ik verbleef minder geschikt om ’s avonds als solo vrouwelijke toerist rond te lopen.

Untitled

Ik zou denk ik zelf niet terug willen gaan naar Kuala Lumpur. De medewerkers van informatiepunten die over je roddelen waar je bijstaat, de nare blikken van mannen en vrouwen op straat, en de hitte zijn hiervoor onder andere de reden. Het is leuk om gezien te hebben, maar ik zou liever nog een keertje terug gaan naar Hong Kong.

Batu caves entrance

Het allerbelangrijkste was gelukkig wel goed: het eten! Maar daarvoor kan je ook naar Bali wat daar goedkoper is. Al met al een leuk weekend maar ik ga daar niet meer heen!

2 gedachtes over “Stedentrip in Azië

  1. Kuala Lumpur was dan misschien geen groot succes maar wel weer iets om van je lijstje af te strepen! Inmiddels heb je Stockholm al weer achter de rug en nieuwe mogelijkheden dienen zich alweer aan. Op naar het volgende avontuur!

    Like

Geef een reactie

