Hectische tijden

Het is een tijdje stil geweest op mijn blog, té stil eigenlijk. Niet omdat ik helemaal niks aan het doen ben, daarentegen zit ik haast nooit rustig even thuis. Mocht dat wel eens voorkomen gaat dan snel al de PlayStation aan.

Healthy bite in Antwerp

Ik ben naar Stockholm geweest, Antwerpen, een scouting festival ervaren, een weekje naar CenterParcs met de familie waarbij een bezoek aan Brouwerij Hertog Jan bezocht werd, en Duitsland ook meerdere malen betreden. Dat trouwens allemaal in een andere volgorde dan nu opgenoemd. Tevens heb ik nu een echte kantoorbaan gevonden dus op mijn vrije dagen ben ik aan het werk. Niet iets wat ik mezelf over een jaar nog steeds zie doen, maar prima genoeg om nu tenminste bij te verdienen.

Leftover ice in Stockholm

Ook is mijn studie weer begonnen en begint de stress een beetje aangezien dit mijn laatste jaar is. Ga ik dit jaar wel halen? Hoe kom ik in godsnaam aan een leuk scriptie onderzoek? Hoe hou ik mijn motivatie hoog? Wil ik volgend jaar naar Zweden verhuizen om een master te volgen? Zoveel vragen…

View of Gamla Stan

Ik schrijf dit terwijl ik uiteraard aan mijn project voor school zou moeten zitten. Het valt vies tegen om weer lessen te volgen die naar mijn mening vooral herhaling zijn van voorgaande jaren, en om aan een project te werken waarvan ik weet dat die straks in de prullenbak gegooid. Ik mis het daadwerkelijke uitwerken van opdrachten, zoals toen ik in Finland een gala georganiseerd had met mijn klas. Dat hield een boel stress in, maar vervolgens verlichting en blijdschap als alles goed gaat. Nu is het vooral stress en daarna een anticlimax omdat dan de volgende deadline alweer voor mijn neus staat.

Natural pool in Amsterdam

Een reis door Scandinavië, wonen in Finland, bezoek aan Rusland en Hong Kong, wonen in Nieuw-Zeeland en vervolgens rondreizen door Bali & naar Kuala Lumpur gaan, lijkt nu een soort vage droom. Gek is dat, hoe je leven het ene moment helemaal op z’n kop staat, en hoe je vervolgens weer ‘normaal’ thuis bent.

Busy street in Gamla Stan

Geweldig om weer ouderwets door je ouders in de watten gelegd te worden, op bezoek te kunnen bij je opa & oma, en heerlijk leuk kan gaan eten bij andere familie. Aan de andere kant mis ik het Finse eten, mooie natuur, en het sociale aspect van reizen en wonen in een ander land.

Surrounded by my favourite colour

Ik kijk nu vooral uit naar begin november als ik een vriend ga opzoeken in Oostenrijk, en een andere vriendin daar ook heen komt. Ook moet ik voor mijn studie in december naar Marokko om onderzoek te doen. Ik zal dus meer dan genoeg materiaal verzamelen voor nieuwe blogs!

2 gedachtes over “Hectische tijden

  1. We hebben speciaal voor jou een Zweedse dag gepland, komende dinsdag. IKEA, Zweedse balletjes eten, naar Zweeds voetbal kijken en Zweedvoeten krijgen doordat je 4 paar sokken aan moet! Alleen het ABBA luisteren gaan we overslaan, of je moet het via je koptelefoon willen horen…..

    Like

Geef een reactie

